Witam,
Kiedyś już tutaj opisywałem swoją historię , ale w skrócie: mam silnik z 2010r od 20kkm przebiegu słyszalne charakterystyczne "terkotanie". Przy 42 kkm wymieniłem rozrząd ( wszystko oprócz nastawnika bo kosztował 3500 PLN a zestawu jeszcze nie było). Praktycznie zaraz po naprawie usłyszałem terkotanie ,ale zlałem to i jeździłem aż do 115kkm. Postanowiłem wrzucić cały zestaw i wczoraj odebrałem samochód. Za wcześnie na wnioski , ale pierwsze odpalenie po nocy to inny samochód. Pisze głównie dlatego ,że jest ta zła wiadomość dla posiadaczy CAXA. dosłownie tydzień temu VW zmienił cene zestawu i teraz zamiast około 1000 PLN kosztuje 2000 PLN więc jak ktoś ma możliwość kupna gdzieś po starej cenie to zachęcam, Mi się nie udało.
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Guest repliedCzyli w octavii z kwietnia 2012 r. tych możliwości nie ma?
Zostaw komentarz:
-
-
Chodzi o to, że CAX były montowane też w innych autach i tam od roku 2012 były sterowniki UDS, które dawały szersze możliwości diagnostyki.
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedTo jest rocznik 2012 (kwiecień). W kolejnym roku już tego silnika (i problemu) nie było.
Zostaw komentarz:
-
-
To co masz jako 5.9 to wysterowanie zaworu i po nim nie jest się w stanie stwierdzić nic poza tym, że ECU steruje nastawnikiem.
Co do samego wskazania 19.5*/20.0*... to u mnie było 20.5* i był już wyciągnięty, a na nowym mam tak jak u Ciebie. Dopiero nowsze sterowniki (chyba 2012+) dają możliwość precyzyjnego ustalenia różnicy nastaw.
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedZamieszczone przez radekrp90 Zobacz wpis
endryu Jak już jest stan agonalny to różnica pomiędzy Intake B1 (spec.), a Intake B1 (act.) będzie większa jak chyba 2.0*KW ale wtedy zapewne będzie błąd i kontrolka EPC.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez koleś Zobacz wpisProszę o opinię na temat tych błędów. Silnik 1,4 TSI. Octavia II 2012.
Silnikiem szarpie. Po skasowaniu błędów jest dużo lepiej.
Adres 01: Silnik (CAX) Plik etykiet: 03C-906-016-CAX.clb
Oznaczenie elementu SW: 03C 906 016 AK HW: 03C 906 016 C
Komponent: MED17.5.5 G 9059
Weryfikacja: LCH12--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 73430 790 00083
VCID: 68DE803C5B73DA0141-803C
6 - ilość znalezionych błedów. Oto one:
000768 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
P0300 - 000 - - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błedu: 11100000
Priorytet błedu: 0
Częstość błedu: 5
Wew.licznik błedów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 799 /min
Obciążenie silnika 19.2 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 47.0*C
Temperatura: 15.0*C
Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
Napięcie: 13.843 V
000769 - Cylinder 1
P0301 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 5
Wew. licznik błędów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
000770 - Cylinder 2
P0302 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 5
Wew. licznik błędów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
000771 - Cylinder 3
P0303 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 5
Wew. licznik błędów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
000772 - Cylinder 4
P0304 - 000 - rozpoznane wypadanie zap3onów - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 5
Wew. licznik błędów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
000010 - Zespół 1; przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
P000A - 000 - za wolne - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 5
Wew. licznik błędów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
Kody gotowości: B/D
Co było przyczyną wyżej wymienionych błędów? U mnie właśnie wyskoczyły następujące błędy:
000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake)
P000A - 000 - Slow Response
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111393 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 22:47:13
Freeze Frame:
RPM: 1685 /min
Load: 17.6 %
Speed: 37.0 km/h
Temperature: 5.0°C
Temperature: 11.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 14.097 V
000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 000 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111402 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 22:58:32
Freeze Frame:
RPM: 857 /min
Load: 20.4 %
Speed: 51.0 km/h
Temperature: 63.0°C
Temperature: 24.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 13.970 V
000772 - Cylinder 4
P0304 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111402 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 22:58:32
Freeze Frame:
RPM: 857 /min
Load: 20.4 %
Speed: 51.0 km/h
Temperature: 63.0°C
Temperature: 24.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 13.970 V
000770 - Cylinder 2
P0302 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111402 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 22:58:32
Freeze Frame:
RPM: 857 /min
Load: 20.4 %
Speed: 51.0 km/h
Temperature: 63.0°C
Temperature: 24.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 13.970 V
000769 - Cylinder 1
P0301 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111403 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 23:00:01
Freeze Frame:
RPM: 859 /min
Load: 13.3 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 58.0°C
Temperature: 23.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 14.097 V
000771 - Cylinder 3
P0303 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111403 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 23:00:01
Freeze Frame:
RPM: 859 /min
Load: 13.3 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 58.0°C
Temperature: 23.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 14.097 V
Readiness: 0000 0000
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez rafi49 Zobacz wpisNa zimnym silniku odczuwam bardzo małe drgania, które tak naprawdę czuć tylko na kierownicy, na pedałach. Do tego ostatnimi dniami doszedł dodatkowy objaw to jest po zapłonie kiedy obroty spadają udaje im się zejść jeszcze niżej niż zwykle to jest w okolice 500 obr/min. po kilku sekundach odbijają się w górę i wracają do normalnego zwyczajowego poziomu. Generalnie wygląda to tak jakby z każdym rozruchem ciężej było się dopasować do właściwych obrotów, udaje się ale zachowanie się silnika jest niepokojące (przynajmniej dla mnie). Panowie prośba o porady, jeździć czy coś powinienem sprawdzić (i może gdzie)?
Po wymianie świec i zamianie cewek niestety błąd wypadania zapłonu na cyl. 3 wyskoczył ponownie. We wtorek zostawiam samochód na sprawdzenie co i jak.
Co do obrotów to u mnie tez czasami schodzi tak do 600 i po chwili podbija do iluś tam i się stabilizuje.
Występuje to raczej po przejechaniu krótkiego odcinka (tak z kilometr max), wyłączeniu silnika na chwilę (np. wejście do sklepu po chleb) i ponownym uruchomieniu.
Obstawiam, że to też może być związane z wypadaniem zapłonów, ale ja się nie znam... tak teoretyzuję
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie moja sytuacja wygląda następująco:
autko z 2010 roku CAXA 1.4 TSI w 2013 roku przy lekko ponad 70 tys km, rozrząd przeskoczył, dokonano wymiany całego kompletu wraz z dopłatą do robocizny ze strony SKODY. W tym roku w lutym przy lekko ponad 140 tys km podobna sytuacja i tym razem wymieniono, ale na zestaw naprawczy (poprawiony), już poza ASO (Warsztat w Dąbrowie Górniczej, koło Urzędu Miasta). Koszt zestawu około 1000 PLN.
Przez kilkaset km wszystko było ok, ale teraz zauważam niepokojące objawy (przejechane około 4-5 kkm od momentu wymiany). Na zimnym silniku odczuwam bardzo małe drgania, które tak naprawdę czuć tylko na kierownicy, na pedałach. Do tego ostatnimi dniami doszedł dodatkowy objaw to jest po zapłonie kiedy obroty spadają udaje im się zejść jeszcze niżej niż zwykle to jest w okolice 500 obr/min. po kilku sekundach odbijają się w górę i wracają do normalnego zwyczajowego poziomu. Generalnie wygląda to tak jakby z każdym rozruchem ciężej było się dopasować do właściwych obrotów, udaje się ale zachowanie się silnika jest niepokojące (przynajmniej dla mnie). Panowie prośba o porady, jeździć czy coś powinienem sprawdzić (i może gdzie)?
Zostaw komentarz:
-
-
To auto na sterowniku UDS więc może jest tam ten dodatkowy parametr, dziś sprawdzę czy jest to w starszym typie. Ja w swoim widzę tylko z dokładnością do 0.5*.
Co do mojego auta - wczoraj odebrałem go po wymianie rozrządu. Wprawdzie nie dawał jeszcze jakichś tragicznych odgłosów przy każdym odpaleniu (co najwyżej lekko cykał, a raz na kilkanaście odpaleń na ciepło grzechotał charakterystycznym dźwiękiem obijanego łańcucha) ale jednak zdecydowałem się na wymianę.
Przebieg w tej chwili to 134.000 km, auto z roku 2009 (modelowo 2010), silnik o numerze CAX.314.xxx.
Według słów mechanika, łańcuch był napięty prawidłowo (tzn. napinacz działał) lecz po założeniu blokad widoczny był luz między kołami (łańcuch zwisał). Na samym napinaczu widać rysy do połowy jego długości był więc już mocno wysunięty. Dodatkowo pęknięta była jedna z prowadnic, choć może to efekt demontażu (nie pytałem).
Tak czy inaczej zamontowano zestaw "C", a serwis Skody udzielił zgody na jego montaż (tzn. serwis potwierdził zgodność zestawu z danym numerem silnika, mimo że z numeru VIN w/g VW nie pasuje).
Wnioski po naprawie:
- cichsza praca - wcześniej wydawało mi się, że silnik pracuje poprawnie lecz dopiero teraz słyszę jak cicho on może pracować, nie ma na postoju "cykania", słychać tylko wtryskiwacze. Nie ma też poszarpywania na wolnych obrotach (ale to jeszcze się okaże po dłużej jeździe, bo zrobiłem dopiero nieco ponad 100 km),
- redukcja spalania - na trasie z Gdańska obwodnicą i autostradą A1 z prędkościami dozwolonymi miałem zwykle (w/g komputera) wskazanie 7.5-8.0 litrów, wczoraj 6.8 litra. Dzisiejsza droga do pracy to również 6.5 zamiast typowych dla porannego pośpiechu 7.0 litrów ale na ostateczne wnioski poczekam do kilku tankowań do pełna, bo może to placebo.
- zmian w mocy, przyspieszaniu etc nie stwierdzam, a jeśli są to minimalne i nieodczuwalne przy tej mocy silnika i masie auta - raczej placebo.
Jeśli więc ktoś się zastanawia czy wymieniać jeśli lekko cyka to popieram i piszę, że warto, i nie ma się co zastanawiać. Moje auto jest używane w warunkach raczej sprzyjających rozrządowi łańcuchowemu (długie trasy, mało odpalań) i nie dawał znacznych objawów (brak błędów choć różnica w kącie wałka między "zadaną", a "rzeczywistą" skakała pomiędzy 0.5*-1.0* obrotu wału) to mimo wszystko był na wykończeniu.
Łączny koszt, z olejem, filtrem i niezbędnymi śrubami to 2100 PLN. Robione u poleconego kilka postów wcześniej forumowicza (prezes73 - dzięki za namiary): http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...93#post253099Ostatnio edytowany przez radekrp90; 35891.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpisW CAXA nie da się chyba zrobić takiej kontroli.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez prezes73 Zobacz wpisJa nie wymieniałem łańcucha od pompy oleju, z zestawu "C" wymusza wymianę koła łańcucha od pompy. Popychacze po co? Coś się dzieje z nimi? Mam nalatane 185kkm i nic takiego nie występuje.).
Pompa oleju i napęd jest u mnie już niby nowego typu (tak wychodzi z ETKA), więc niby zostaje sam zestaw naprawczy ewentualnie dla świętego spokoju łańcuch pompy.
endryu Jak już jest stan agonalny to różnica pomiędzy Intake B1 (spec.), a Intake B1 (act.) będzie większa jak chyba 2.0*KW ale wtedy zapewne będzie błąd i kontrolka EPC.
Zostaw komentarz:
-
-
Koledzy jak, gdzie sprawdzić vcds-em ustawienie kąta wałka rozrządu względem napięcia łańcucha 1,4 caxa?
Podpinałem się wersją 17.1.3 i 17.8 i nie znalazłem camshaft adaptation intake bank 1 phase position
Na "silniku" w blokach pomiarowych w grupach 090-098 też nie występuje.
Są tylko camshaft adjustment...
Załączone pliki
Zostaw komentarz:
-
-
Ja nie wymieniałem łańcucha od pompy oleju, z zestawu "C" wymusza wymianę koła łańcucha od pompy. Popychacze po co? Coś się dzieje z nimi? Mam nalatane 185kkm i nic takiego nie występuje.
Zostaw komentarz:
-
-
Przymierzam się już ostatecznie do wymiany tego rozrządu mam jednak wątpliwości czy wszystkie części jakie sobie zaplanowałem są mi rzeczywiście potrzebne. To gdzie się zastanawiam zaznaczyłem znakiem zapytania, a pewne pogrubiłem. Nie wymieniłem tu zestawu naprawczego "C".
- części poboczne do samego rozrządu:
038103085E - 1 szt. - uszczelniacz wału 35X48X10
03C109287G - 1 szt. - uszczelka pokrywy rozrządu
03C109293 - 2 szt. - uszczelniacze pokrywy rozrządu
N90813202 - 1 szt. - korek spustowy oleju M14X1,5X22
N90500605 - 10 szt. - śruba imbusowa kołnierzowa M6X22
N10655802 - 3 szt. - śruba imbusowa kołnierzowa M10X85
N90903201 - 1 szt. - o-ring 19x2 wału korbowego
N91048601 - 1 szt. - śruba 12-kątna koła M17x1,5x100 wału korbowego
N90256202 - 1 szt. - śruba z gniazdem wielozębnym M10x1,25x30 koło wałka wydechowego
N91197001 - 1 szt. - śruba z gniazdem wielozębnym M10x1,25x89 nastawnik wałka ssącego
03E109511 - 4 szt. - czop łożyskujący M8x20 prowadnica łańcucha
N10300804 - 8 szt. - śruba imbusowa kołnierzowa M6X45
N90344501 - 2 szt. - o-ring - pokrywy wałków 45x3 dla pokrywek wałków ?
- części jeśli bym wymieniał "popychacze" (tylko czy to ma sens przy 130.000 km?):
WHT005184 - 1 szt. - o-ring pompy HP ?
03C103196 - 4 szt. - uszczelniacze dla otworów świec ?
030109423 - 16 szt. - regulator luzu zaworowego ?
- elementy napędu pompy oleju:
N91097201 - 2 szt. - śruba z łbem płaskim M6x35 dla napinacza[/b]
03C103714B - 1 szt. - śruba bez łba M6x12 dla napinacza p.oleju ?
03C109507AE - 1 szt. - napinacz p.oleju ?
03C115121J - 1 szt. - koło łańcuchowe p.oleju z29 ?
03C115225A - 1 szt. - łańcuch p.oleju ?
N90365901 - 1 szt. - śruba z łbem soczewkowym torx M8x22 dla koła p.oleju ?
Nie wiem czy jest potrzeba wymiany tych elementów dotyczących pompy oleju - ten łańcuch się zużywa?
Zostaw komentarz:
-
-
Nie namawiam, ale .. mimo wszystko - spróbujcie Mobil 1 ESP 5W30 lub Fuchs Titan GT1 5W30.
Na pierwszym z nich przejechałem ponad 11 tys. km. Na początku przez ok. 2 tygodnie (po zmianie z castrola 5W30) były zaterkotania przy uruchamianiu i na końcu słychać było bardzo wyraźnie, że olej ma dość (rzęziło). Latem i zimą była cisza. Zmieniłem na inny sądząc, że będzie jeszcze lepiej (0W40).
Na drugim z wymienionych jeżdżę od lata (5 tys. km) i jest OK. Zdarzają się od czasu do czasu (rzadko) zaterkotania przy uruchamianiu o każdej porze roku.
Pomiędzy tymi olejami miałem Fuchs 0W40 i zaterkotania były zdecydowanie częściej (czasem rano, czasem po ok. 2 godz. postoju). Na 5W30 nie terkocze u mnie po ok. 2 godz. postoju i z rzadka ranem.
Rozrządu nie wymieniałem, a auto jeździ na co dzień na podobieństwo TAXI.
Zostaw komentarz:
-
-
Ja wymieniam olej co 15kkm. Shell Helix AV-L 0W30.
Codzienna eksploatacja wyglada tak, że jadę 35 km do pracy, wracam po 8h 35 km i tyle. Przejazd obwodnicą Warszawy, ale korki są, kto jeździ ten wieśrednia prędkość 40km/h.
Czasem stuka rano, czasem po pracy, przed wymianą, po wymianie, hgw od czego to zależy.
Zostaw komentarz:
-
-
I u mnie jest podobnie, olej nowy - jest cisza jak przejadę koło 6K km to od czasu do czasu słychać. Inna prawidłowość jest taka ,że obecnie eksploatacja mojego samochodu wygląda tak że odpalam go rano, Jadę trasę Tychy-Gliwice autostrada i gaszę. po 8 godz powrót. Przy takiej konfiguracji nigdy nie słyszę "grzechotania" Ale wystarczy ,że muszę przejechać jakąś krótszą trasę po mieście ,to przy następnym odpaleniu z 99% pewnością zagrzechota.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Igor45 Zobacz wpisWitam ponownie . U mnie zauważyłem ,że po wymianie oleju nie stuka krotko - czyli ok 5 - 10 sec . olej wymieniam co 10 tkm . W polowie tego dystansu stuka dłużej . Rozrzad nowy . Superb 1.4 caxc . Wiec na bank to ma zwiazek z cisnieniem i lepkością oleju .
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Igor45 Zobacz wpisWitam ponownie . U mnie zauważyłem ,że po wymianie oleju nie stuka krotko - czyli ok 5 - 10 sec . olej wymieniam co 10 tkm . W polowie tego dystansu stuka dłużej . Rozrzad nowy . Superb 1.4 caxc . Wiec na bank to ma zwiazek z cisnieniem i lepkością oleju .
Zostaw komentarz:
-
-
Witam ponownie . U mnie zauważyłem ,że po wymianie oleju nie stuka krotko - czyli ok 5 - 10 sec . olej wymieniam co 10 tkm . W polowie tego dystansu stuka dłużej . Rozrzad nowy . Superb 1.4 caxc . Wiec na bank to ma zwiazek z cisnieniem i lepkością oleju .
Zostaw komentarz:
-
-
Nie mam nagrania bo jak stuka to nie nagrywam, a jak nagrywam przez kilka dni to nie stuka
Byłem na weryfikacji, zostawiłem samochód na noc, rano odpalili i stwierdzili, że tak może być. Nawet przez 40sek. tak skoda dopuszcza. Coś tam mi czytali od producenta, ale ksero nie chcieli dać. Filmik widziałem, ale nie dam sobie ręki uciąć, ze to był ten sam dźwięk. Ogólnie ciężki temat do wyłapania.
Powiedzieli, że jest mało oleju i dolali. Później było lepiej.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: